Ćwiczenia na uda i łydki

Jak sprawić, by nasze łydki i uda były szczupłe i zgrabne? Wystarczy zadbać o odpowiednią dawkę ćwiczeń, które pomogą osiągnąć najlepsze efekty. Oczywiście ważna jest ogólna aktywność, np. można biegać czy jeździć na rowerze. Ale warto też wykonywać pewne konkretne ćwiczenia, które pozwolą popracować nad łydkami i udami.

źródło: tipy.interia.pl

źródło: tipy.interia.pl

1. Należy stanąć w rozkroku, stopy rozstawić, a ręce puścić luźno wzdłuż tułowia. Następnie lewą nogą należy wykonać spory krok do tyłu, tak by skrzyżowała się z prawą nogą. Lewą. Wyprostowaną prawą rękę należy odchylić w bok, a lewą zgiąć z przodu, trzymając na wysokości bioder. W takiej pozycji należy wykonywać przeskoki, zmieniając przy tym nogi i ułożenie rąk. Ćwiczenie należy wykonywać w seriach po 20 powtórzeń.

źródło: tipy.interia.pl

źródło: tipy.interia.pl

2. Pozycja wyjściowa taka sama – stanąć w rozkroku, stopy utrzymując na szerokości ramion, a ręce luźno spuszczając wzdłuż ciała. Następnie należy wykonać przysiad, zatrzymując się na 2/3 wysokości. Z tej pozycji należy wykonać wyskok, prostując się i wyciągając wyprostowane ręce wysoko. Opadając należy wracać do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powinno być wykonane w kilku seriach po 20 powtórzeń.

3. Ćwiczenie wykonywane z leżenia na plecach. Ręce należy umieścić wzdłuż ciała z dłońmi opartymi na podłodze. Następnie należy unieść do góry biodra, napinając przy tym mięśnie brzucha oraz pośladków. Ciało od ramion aż do kolan ma stworzyć linię prostą. W takiej pozycji należy wytrzymać około pół minuty i powrócić do pozycji początkowej. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

źródło: tipy.interia.pl

źródło: tipy.interia.pl

4. Pozycja wyjściowa – stopy rozstawione na szerokość ramion, lekko ugięte w kolanach. W rękach należy trzymać hantle. Ćwiczenie polega na wykonywaniu skłonów – głowa musi pozostawać uniesiona, łopatki ściągnięte, biodra przenosimy do tyłu, a pupę wypinamy – ciężar ciała opiera się wtedy na piętach. Klatka piersiowa zostaje opuszczona tak, by hantle obniżyć aż do dołu ud. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej. Najlepiej wykonywać kilka serii po 20 powtórzeń.

5. Ćwiczenie zaczyna się od leżenia na brzuchu z rękoma zgiętymi, opartymi na przedramionach. Lewą stopę należy położyć na prawej pięcie. Ćwiczenie polega na zginaniu kolan i unoszeniu prawą nogą tą drugą do góry. W tym czasie napięte pozostają mięśnie brzucha, co pozwala chronić część kręgosłupa. Ćwiczenie trzeba powtarzać w seriach po około 20 razy na każdą nogę.

Oczywiście najlepsze efekty uda się uzyskać, gdy ćwiczenia będą powtarzane regularnie, wykonywane zgodnie z zaleceniami i w odpowiedniej ilości powtórzeń. Wtedy łydki i uda na pewno będą prezentować się świetnie.

Dołącz do dyskusji