Ćwiczenia po porodzie – pilates

Kobiety po porodzie chcą jak najszybciej wrócić do formy. Dlatego też szukają różnych form aktywności fizycznej, które pozwolą poprawić kondycję, nabrać siły, wzmocnić organizm i przede wszystkim popracować nad wyglądem. Idealny dla kobiet po ciąży okazuje się pilates.

Jakie zalety ma pilates?

  • wzmacnia mięśnie kręgosłupa;
  • wzmacnia mięśnie brzucha;
  • wzmacnia mięśnie dna miednicy;
  • poprawia gibkość;
  • poprawia koordynację ruchową;
  • poprawia sprawność ciała;
  • wysmukla sylwetkę.

Jak ćwiczyć po porodzie?

mjakmama24.pl

mjakmama24.pl

Oczywiście ćwiczenia po porodzie należy rozpocząć w odpowiednim momencie. W wypadku kobiet rodzących naturalnie będzie to około półtora do dwóch miesięcy po porodzie, w wypadku kobiet po cesarce – około 3 miesięcy.

Bardzo ważne jest również zachowanie odpowiedniej techniki ćwiczeń. Co będzie ona obejmować?

1.Rozgrzewka – przygotuje ciało do wysiłku. Warto maszerować w miejscu, wykonywać wymachy ramion i skręty tułowia.

2.Napięcie środka – w czasie ćwiczeń należy pamiętać głównie o mięśniach brzucha i dna miednicy.

3.Technika oddychania – najlepszą techniką jest wdychanie powietrza nosem i wydychanie ustami. W czasie ćwiczeń warto oddychać torem żebrowym – klatka piersiowa ma się rozszerzać w czasie wdechu.

4.Bez pośpiechu – pilates wymaga dokładnego wykonywanie każdego ćwiczenia. Nie liczy się tutaj natomiast ilość i szybkość.

Jakie ćwiczenia po porodzie można wykonywać?

1.Zwijanie

wformie24.poradnikzdrowie.pl

wformie24.poradnikzdrowie.pl

Stojąc w rozkroku należy rozstawić stopy na szerokość bioder, ściągnąć łopatki, opuścić barki i wyprostować się. Następnie w czasie wydechu należy ‚zwijać się’ w dół – broda ma sięgnąć mostka, później zwijamy szyję, klatkę piersiową i plecy. Ramiona należy luźno spuścić i zrobić wdech, a w tym czasie napiąć brzuch i powoli się prostować. Ćwiczenie najlepiej powtórzyć około 8 razy.

2.Pompki

Ćwiczenie wykonuje się w pozycji klęczącej, podpierając się dłońmi ustawiony na szerokości barków. Kolana powinny być na szerokości bioder, kręgosłup prosty, a ramiona wysunięte do przodu. W momencie wdechu, należy ciężar ciała przenieść na ręce i uginać je jak w wypadku wykonywania pompek. Tułów w tym czasie pozostaje wyprostowany. Ćwiczenie najlepiej wykonać w co najmniej 10 powtórzeniach.

3.Pionowe nożyce

mjakmama24.pl

mjakmama24.pl

Należy położyć się na boku tak, by tułów i uda leżały w jednej linii. Głowę należy oprzeć na wyprostowanej, dolnej ręce. Nogi należy podnieść do góry tak, by między talią a podłogą stworzyła się wolna przestrzeń. W czasie wydechu należy unieść górną nogę, ale bez zmiany ustawienia bioder i tułowia. W czasie wdechu należy nogę opuścić. Ćwiczenie trzeba powtórzyć 10 razy, a następnie przejść na drugą stronę.

Ćwiczenia po porodzie są idealnym sposobem na powrót do pełnej sprawności.

Dołącz do dyskusji