Ćwiczenia relaksacyjne na stres – poznaj TOP5 ćwiczeń

Stres to jeden z największych wrogów naszego organizmu, powodujący szereg skutków ubocznych. Przewlekły stres obniża odporność organizmu, sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na przeziębienia, ale też na inne choroby, prawdopodobnie łącznie z nowotworami. Jak uchronić się przed stresem? Jak zmniejszyć jego negatywne skutki? Przydatne będą ćwiczenia odstresowujące. Poznaj 5 najlepszych!

Wytrząsanie napięcia

Czy wiesz, że niektóre zwierzęta, na przykład zebry, po udanej ucieczce przed drapieżnikiem wpadaja w drgawki? W ten sposób ich organizm wyrzuca stres. Również u ludzi ta metoda znakomicie się sprawdza! Podnieś ramiona do góry, a następnie energicznie strząśnij je w dół. Połącz ten ruch z wydechem powietrza.

Joga

Joga to jeden z najlepszych sposobów na stres. Niektóre asany to znakomite ćwiczenia relaksacyjne. Znajdź cykl ćwiczeń relaksacyjnych, rozłóż na podłodze matę i poczuj, jak twoje ciało opuszcza napięcie. Warto zaczynać od jogi każdy dzień!

Otaczaj się ulubionymi przedmiotami

Jeśli w miejscu pracy jesteś narażony na stres, postaw na biurku rzeczy, które budzą w tobie pozytywne skojarzenia: zdjęcie ukochanej osoby, zwierzaka, żywa roślinę lub pamiątkę z wakacji. Spoglądaj na nie za każdym razem, kiedy stres opanowuje twój umysł. To również dobry sposób na odpoczynek dla oczu, kiedy pracujesz przy komputerze.

Pływanie

Pływanie wspaniale odpręża i relaksuje. Wpływa na ciało i na ducha. Po stresującym dniu w pracy wybierz się na basen. Godzina w wodzie na pewno pomoże ci odzyskać równowagę. Ćwiczenia relaksacyjne na stres w wodzie naprawdę działają! Pływaj raz w tygodniu.

Rozciąganie i słuchanie muzyki

Rozciąganie mięśni również redukuje stres. Zapisz się na pilates lub znajdź na Youtube ćwiczenia rozciągające. Możesz również przeciągać się często w trakcie pracy, co obniży poziom stresu. Pamiętaj, by nie robić nic na siłę. Ćwiczenia relaksacyjne mają odprężać, nie męczyć.

Dołącz do dyskusji