Dieta jogurtowa – przykładowe jadłospisy

Sposobów na odchudzanie jest wiele, ale podstawę każdego stanowi dieta. Jaka? Tu już zaczyna się temat rzeka, bo ilość koncepcji dietetycznych mnoży się jak grzyby po deszczu. A my dziś przybliżymy Wam dietę jogurtową, której nazwa zachęci każdego miłośnika przetworów mlecznych, ale wbrew pozorom jadłospis w diecie jogurtowej jest dość zróżnicowany, a dzięki temu zdrowy.

Efekty diety jogurtowej

Konsekwentne przestrzeganie zaleceń diety jogurtowej przez dwa tygodnie pozwala schudnąć około 6 kilogramów. Aby osiągnąć taki efekt należy w tym czasie spożywać wyłącznie lekkie potrawy, których bazą są jogurty i kefiry. Produkty te zawierają łatwostrawne i pełnowartościowe białko, są źródłem wapnia i fosforu a ponadto dostarczają witamin, m.in.: A, B1, B2 i niacyny, które wzmacniają układ nerwowy i odpornościowy. Ze względu na zamierzony cel – utratę wagi – najważniejsze są żywe kultury bakterii ułatwiające i przyśpieszające trawienie. Dieta jogurtowa już po kilku dniach przynosi pierwsze rezultaty w postaci lepszego samopoczucia i lekkości, dzięki efektowi detoksu. Warto jednak pamiętać, że stosowanie tej diety nie jest wskazane u osób nietolerujących laktozy lub kazeiny (skaza mleczna).

Jadłospis w diecie jogurtowej

W trakcie dwóch tygodni na diecie jogurtowej, można spożywać także m.in. pieczywo pełnoziarniste, białe mięso, warzywa i owoce.

Przykładowy jadłospis na jeden dzień w diecie jogurtowej:

  • Śniadanie: 50 g jogurtu z otrębami lub muesli, grejpfrut i banan.
  • Obiad: 300 g gotowanego szpinaku, 100 g pieczonej w rękawie piersi kurczaka, sos: pół szklanki jogurtu plus ząbek czosnku i bazylia.
  • Kolacja: jogurtu naturalnego z kiwi i połówką pomarańczy.

Między trzema głównymi przygotować sobie również drugie śniadanie i podwieczorek, które będą się składać z jogurtu z owocami lub warzywami. A oto propozycje innych wersji posiłków do jadłospisu w diecie jogurtowej:

Śniadania:

  • jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z polędwicą, pomidor,
  • jogurt zmiksowany z owocami (shake), 2 wafle ryżowe,

Obiady:

  • filet rybny ugotowany na parze z warzywami, ryż, surówka w białej kapusty, jogurt naturalny,
  • pierś z indyka, ziemniaki, duszone warzywa, jogurt naturalny,

Kolacje:

  • kromka chleba razowego, połowa papryki, jogurt naturalny,
  • pieczywo chrupkie z chudą wędliną, pomidor, kefir.

Dania można dowolnie zestawiać tak, aby maksymalnie urozmaicić menu. Pamiętaj, aby codziennie wypijać minimum 1,5 litra wody niegazowanej. Powodzenia!

Dołącz do dyskusji