Dieta kopenhaska – czy warto?

Dieta kopenhaska jest jedną z bardziej popularnych diet – stosują ją osoby, które szybko chcą się pozbyć nadmiaru kilogramów. Jest to dieta niezwykle restrykcyjna, z bardzo precyzyjnymi wytycznymi, do których trzeba się ściśle stosować, by uzyskać oczekiwane efekty.

Na czym opiera się ta dieta? Polega ona głównie na ograniczeniu węglowodanów oraz cukrów. Poza tym znacznie ogranicza się ilość kalorii spożywanych w czasie dnia – nie można przekroczyć 1000kcal. Dieta ta określa również dokładne godziny posiłków :

śniadanie – między 8 a 9

lunch – między 12 a 14

obiad – między 16 a 18.

Dieta kopenhaska trwa 13 dni i ma z góry ustalone menu. Menu powtarza się co 7 dni, zatem to samo jemy dnia pierwszego i ósmego, drugiego i dziewiątego itd. Wszelkie odstępstwa od ustalonych posiłków zaburzają jej skuteczność. Oprócz ustalonego menu dieta ta wyklucza spożywanie alkoholu, słodyczy i produktów zbożowych. Wskazane jest natomiast dzienne spożycie co najmniej 1,5 litra wody mineralnej. Po 13 dniach zalecane jest przejście na dietę niskokaloryczną, co pomoże uniknąć pojawiania się efektu jo-jo.

Oto jadłospis obowiązujący w czasie stosowania diety kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska w znacznym stopniu wpływa na działanie organizmu, a także na proces przemiany materii. Zanim ktoś się na nią zdecyduje, powinien poznać jej plusy oraz minusy. Oto kilka takich istotnych kwestii.

Plusy diety kopenhaskiej:

-bardzo szybko można się pozbyć nadmiaru kilogramów

-całkiem tania

-nie wymaga zbytniego zaangażowania

-gotowy jadłospis

-pozwala odzwyczaić się od słodyczy

Minusy diety kopenhaskiej:

-jako dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna nie nadaje się dla wszystkich. Przed jej zastosowaniem należy się zatem skonsultować z lekarzem.

-nie nadaje się dla osób z różnymi schorzeniami, w tym z nadciśnieniem, chorobami nerek oraz żołądka.

-przeznaczona dla osób o bardzo dobrym zdrowiu

-uboga w witaminy i minerały, trzeba stosować dodatkowe suplementy diety

-często odczuwa się głód

-dieta jest bardzo monotonna

-brak energii, ogólne osłabienie organizmu, czasem występują omdlenia

-zły wpływ na pamięć oraz koncentrację

-bardzo niski poziom glukozy

-nadaje się do stosowania na krótki czas, nie gwarantuje efektów długoterminowych

-po przerwaniu diety można ją ponowić po 3 miesiącach, po skończonej kuracji można ją zastosować po dwóch latach.

Stosowanie tej diety należy zatem naprawdę dobrze przemyśleć, gdyż może ona przynieść zupełnie inne efekty od tych, których oczekujemy.

Dołącz do dyskusji