Dlaczego ćwiczyć rano?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jaka pora jest najlepsza na trening. Okazuje się, że sporo zalet ma trening zaplanowany wczesnym rankiem. Oczywiście wstanie rano, by ćwiczyć może być wyzwaniem. Dlatego warto poznać kilka motywujących czynników przemawiających na korzyść rannego treningu.

1.Szybszy metabolizm

hellozdrowie.pl

hellozdrowie.pl

Po śnie trwającym kilka godzin niższy jest poziom glikogenu w organizmie i poziom cukry we krwi. Dlatego w czasie ćwiczeń organizm sięga po odłożony tłuszcz i zaczyna go intensywnie spalać. Taki ranny trening wzmacnia proces metabolizmu i jego wysoki poziom utrzymuje przez kilka kolejnych godzin, co oznacza, że dostarczone kalorie również będą sprawnie spalane.

2.Mniejszy apetyt

Kiedy dzień zaczynamy od treningu, łatwiej jest kontrolować swój apetyt. Mamy świadomość wysiłku włożonego w trening, a także ilości spalonych kalorii i nie chcemy tego zmarnować. Dlatego w czasie dnia czujemy się zmotywowani do jedzenia zdrowych i mniej kalorycznych posiłków. Dzięki temu łatwiej jest wyrobić sobie dobre nawyki żywieniowe i dbać o sylwetkę.

3.Koncentracja

womenshealth.pl

womenshealth.pl

Trening zaplanowany na wczesne godziny pomaga zachować lepszą koncentrację. Rano skupiamy się tylko na ćwiczeniach, dzięki czemu odprężamy ciało i umysł. Jednocześnie ćwiczenia poprawiają bystrość umysłu. O wiele łatwiej jest później w ciągu dnia wywiązywać się z zaplanowanych zadań i radzić z wynikającymi trudnościami.

4.Więcej energii

Poranny trening może skutecznie zastąpić kawę czy napoje energetyczne, po które sięgamy, by zmotywować się do działania. Pół godziny treningu zapewni nam taką porcję energii, że przez większą część dnia nie odczujemy chęci sięgania po taki energetyki.

5.Mniejszy tłok

fitness-gniezno.pl

fitness-gniezno.pl

Niektórzy ćwiczą na siłowni czy na basenie. W godzinach popołudniowych, a szczególnie wieczornych w takich miejscach są tłumy, co utrudnia wykonanie zaplanowanego treningu. Poza tym nie wszyscy czują się komfortowo a takich skupiskach ludzi. Trening w godzinach rannych pozwala uniknąć tych problemów – siłownie i baseny są wtedy niemalże puste.

6.Zdrowy sen

Osoby, które trenują wieczorem często narzekają na problemy ze spaniem. Dzieje się tak dlatego, że organizm został pobudzony. Kiedy decydujemy się na ranny trening, zapewniamy sobie lepszy sen – łatwiej jest się wyciszyć, a poza tym ranne wstawanie sprawia, że wieczorem po prostu jesteśmy zmęczeni i potrzebujemy snu. Regularne wstawanie i kładzenie się o tej samej godzinie pomaga też wpaść w rytm dobowy, dzięki czemu organizm lepiej funkcjonuje i jest wypoczęty.

Dołącz do dyskusji