Dlaczego wybierać kaszę jaglaną?

Kasza jaglana ponownie wraca do łask, a to dzięki temu że coraz częściej mówi się o jej wartościach odżywczych. Jest to kasza przyrządzana z prosa, która zawiera wiele cennych składników, wpływających na nasze zdrowie. Warto również zwrócić uwagę na jej ciekawy smak, który komponuje się z danami słodkimi i słonymi – jest zatem bardzo uniwersalna. Dlaczego zatem należy ją uwzględniać w swojej diecie?

Wartości odżywcze

akademiawitalnosci.pl

akademiawitalnosci.pl

Kasza jaglana to jeden z najstarszych rodzajów kaszy otrzymywany z nasion prosa. Jej wartości odżywcze bardzo przypominają wartości kaszy gryczanej. Co dokładnie zawiera kasza jaglana, że jest tak cenna? Otóż zawiera sporo łatwo przyswajalnego białka, a niewiele skrobi. Co więcej, zawiera wyjątkowo dużo witamin z grupy B – B1, B2 i B6. Poza tym jest też źródłem żelaza oraz miedzi.

Wpływ na zdrowie

Kasza jaglana ma również dobry wpływ na nasze zdrowie. Przede wszystkim jest produktem lekkostrawnym, a dzięki temu że nie zawiera glutenu, nie działa uczulająco. Świetnie nadaje się dla osób, które muszą utrzymywać dietę bezglutenową oraz dla tych, którzy cierpią na niedokrwistość. Poza tym wykazuje właściwości antywirusowe i pomaga leczyć stan zapalny błon śluzowych.

Kasza zawiera krzem, który wzmacnia kości, gdyż bierze udział w ich mineralizacji.

Stanowi również źródło witaminy E i lecytyny, co wpływa na koncentrację oraz pamięć. Kasza ta powinna zatem stać się nieodłącznym elementem diety studentów oraz osób pracujących umysłowo.

Wpływ na urodę

wiecejnizzdrowie.pl

wiecejnizzdrowie.pl

Co ciekawe, kasza jaglana może także wpływać na nasz wygląd. Dzięki czemu jest to możliwe? Kasza jest źródłem krzemionki, która ma znaczący wpływ na stan skóry, włosów i paznokci.

Kasza jaglana a odchudzanie

Kasza jaglana nie jest produktem, który w znaczącym stopniu uskuteczni odchudzanie. W gruncie rzeczy jest bowiem dość kaloryczna – na 100g kaszy przypada 350kalorii. Co więcej, ma dość wysoki indeks glikemiczny, co oznacza że szybko podnosi poziom cukru we krwi. Nie należy zatem przesadzać z ilością kaszy jaglanej będąc na diecie. Odpowiednia jej ilość usprawni jednak przemianę materii, a to dzięki zawartości krzemu.

Jak gotować kaszę jaglaną?

saute.pl

saute.pl

Podstawowy problem z kasza jaglana dotyczy sposoby gotowania. Co zrobić, by uniknąć gorzkawego smaku? Przed gotowaniem należy ja przelać zimną, a później gorącą wodą lub wrzucić do wrzątku, odcedzić i znowu wsypać do garnka z gotującą się wodą. Można również namoczyć ją na kilka godzin w wodzie z odrobiną soku z cytryny.

Kasza jaglana wzbogaci przede wszystkim dania z duszonych mięs oraz dania słodkie.

Dołącz do dyskusji