Dzięki czemu włosy będą silniejsze?

Silne, długie i piękne włosy to marzenie każdej kobiety. Zazwyczaj w tym celu stosują one rozmaite kosmetyki – maski, odżywki, pianki czy olejki. Jednak to nie wszystko. Trzeba także zapewnić im wewnętrzne wzmocnienie, a to wymaga zachowania odpowiedniej diety. A zatem co jeść, by mieć silne włosy?

Łosoś – jest to produkt zawierający białko, kwasy omega-3, kwasy tłuszczowe, żelazo, witaminę B12 i D. A to właśnie te witaminy i minerały sprawiają, że poprawia się stan włosów, są lepiej odżywione i się nie rozdwajają. Jeżeli chodzi o kwasy to pozytywnie wpływają na skórę głowy i zapobiegają powstawaniu łupieżu.

Orzechy – wśród nich najlepsze są migdały, które zawierają spore ilości cynku. Cynk odpowiada natomiast za odpowiednie krążenie skóry głowy. Dzięki temu włosy stają się mocniejsze i wypadają. Poza tym migdały zawierają kwasy omega-3 i witaminę E. Oprócz migdałów warto dietę wzbogacić o orzechy włoskie, laskowe i nerkowce.

Jajka – białko jest niezbędne włosom w procesie wzrostu, a to dlatego że w dużej mierze składają się z kreatyny. Jajka zawierają poza tym biotynę i witaminy z grupy B, które są składnikami zapobiegającymi wypadaniu włosów. Jajka sprawiają także, że skóra głowy jest zdrowsza i mocniejsza.

kochamrzesy.pl

kochamrzesy.pl

Brokuły – stanowią źródło witaminy C i A, które są odpowiedzialne za produkcję sebum. A jest to substancja ważna dla włosów, gdyż działa jak naturalna odżywka. Brokuły zawierają też cenne minerały – żelazo, wapń, magnez i potas, które umożliwiają wzrost silnych i zdrowych włosów.

Fasola – stanowi źródło takich minerałów jak cynk, żelazo, ale także białka i biotyny. Są to składniki ważne dla wzmacniania włosów. Szczególnie istotna jest biotyna, która wzmacnia włosy, zapobiega rozdwajania i łamaniu się włosów.

Zboża – zawierają wiele ważnych minerałów, witaminy oraz białko. Dzięki temu włosy są mocne, zdrowe, łatwiej się regenerują i mają lepszy kolor.

Zielony groszek – to kolejne źródło witamin i minerałów, między innymi żelaza, cynku, fosforu, witamin z grupy B, witaminy C i kwasu foliowego. Dzięki temu włosy rosną szybciej, są zdrowsze i mocniejsze.

milionkobiet.pl

milionkobiet.pl

Twaróg – dzięki zawartości witaminy D, witamin z grupy B i białka, włosy dobrze się rozwijają, szybciej rosną i są zdecydowanie silniejsze.

Nasiona dyni – bogate w białko, selen, potas, żelazo, magnez, wapń, witaminę E i witaminy z grupy B oraz biotynę. Włosy stają się dzięki nim mocne, zdrowe, piękne, nie wypadają i się nie rozdwajają.

Mocne i piękne włosy wymagają zatem zachowania odpowiednio bogatej i zróżnicowanej diety.

Dołącz do dyskusji