Jak biegać, żeby schudnąć?

Wiele osób decyduje się na zwiększenie aktywności fizycznej, by zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Najczęściej wybieranym sportem jest bieganie. I rzeczywiście bieganie pomaga chudnąć. Trzeba jednak wiedzieć jak biegać, by osiągnąć jak najlepsze efekty. Przede wszystkim ważna jest odpowiednia szybkość, czas oraz regularność. Poza tym na efekty należy cierpliwie czekać. Na co należy szczególnie zwrócić uwagę, jeżeli rozpoczynamy swoją przygodę z bieganiem?

Jakie tempo?

dbam-o-siebie.pl

dbam-o-siebie.pl

Udowodniono, że najwięcej kilogramów można zgubić kiedy utrzymujemy odpowiednie tętno – w okolicach 65-70% maksymalnego tętna. Dlatego w czasie treningu warto korzystać z pulsometru. Urządzenie to wskazuje nam dokładne tętno i dzięki temu możemy kontrolować tempo biegu – odpowiednio zwalniać lub przyspieszać. Warto zaznaczyć, że do biegania wystarczy najprostszy pulsometr – nie potrzebujemy szeregu dodatkowych funkcji.

polskabiega.sport.pl

polskabiega.sport.pl

Jednak nie zawsze posiadamy taki sprzęt, a niekiedy nie odczuwamy konieczności jego posiadania. Co w takiej sytuacji? Trzeba pamiętać o podstawowym założeniu – najlepiej biegać wolno czyli tak, by móc swobodnie rozmawiać. Wtedy to bowiem tętno utrzymuje się w tym wzorcowym zakresie. To również bardzo praktyczna wskazówka dla osób, które rozpoczynają przygodę z bieganiem. Wcale nie trzeba narzucać sobie jakiegoś niesamowitego tempa. Można również zacząć od spaceru, przejść w marsz i dopiero w wolny bieg – będzie to trening dostosowany do możliwości naszego organizmu.

Jak długo?

Następnie należy ustalić, jak długo powinno się biegać, by uzyskać jak najlepsze efekty. Taki trening powinien trwać przynajmniej pół godziny. Dlaczego? Otóż organizm zaczyna spalanie tłuszczu dopiero poi 20 minutach intensywnego wysiłku. Dlatego nie sprawdzą się tutaj kilkunastominutowe spacery czy nawet biegi. Trzeba poświęcić na to jednorazowo co najmniej pół godzin, a im dłuższy będzie bieg, tym więcej kalorii uda się spalić. Nie znaczy to jednak, że trzeba zwiększać tempo biegu – chodzi tylko o wydłużenie czasu.

bodyinfo.pl

bodyinfo.pl

Warto skorzystać z planów treningowych dla osób początkujących, które bez problemu znajdzie się w internecie. To pomoże zmobilizować się do treningu – będziemy wiedzieli ile biegać i jak. Z czasem można oczywiście przejść do bardziej zaawansowanych treningów.

Warto zatem jeszcze raz zaznaczyć – należy biegać wolno i przez co najmniej pół godziny. Oczywiście trzeba sporo mobilizacji i samodyscypliny, by osiągnąć efekty. Jednak efekty przyjdą na pewno – będą jeszcze bardziej motywujące.

Dołącz do dyskusji