Jak można przyspieszyć metabolizm?

Wiele osób dostrzega u siebie problem z wolnym metabolizmem. Organizm nie spala odpowiedniej ilości kalorii i wtedy dużo trudniej jest się pozbyć dodatkowych kilogramów. Istnieją jednak różne sposoby, które pomagają wzmocnić metabolizm. Oto kilka z nich.

Regularne posiłki

źródło: m.kobieta.gazeta.pl

źródło: m.kobieta.gazeta.pl

Bardzo istotną sprawą jest to, by jeść regularne, dość częste posiłki, ale w mniejszych porcjach. Kiedy jemy rzadko i w dużych porcjach, metabolizm przechodzi na zwolniony tryb pracy. Natomiast dostarczając mu posiłki częściej, pobudzamy metabolizm do szybszej pracy. Warto zatem jeść co 3-4 godziny, wymieniając normalne posiłki z lekkimi przekąskami, np. owocami czy chrupkim pieczywem. To również pomoże ograniczyć apetyt i skutecznie się odchudzać.

Co jeść?

Warto, by w diecie uwzględniać białko. Dlaczego? Otóż organizm spala dużo więcej kalorii w czasie trawienia białka niż innych substancji, a to sprawia, że wzmacnia się metabolizm. Dlatego w diecie należy uwzględnić lekkie, białkowe produkty, w tym choćby ryby, chudą wołowinę, jaja, orzechy, fasolę i niektóre wyroby mleczne.

źródło: zdrowie.wp.pl

źródło: zdrowie.wp.pl

Potrawy należy też odpowiednio doprawiać. Metabolizm skutecznie pobudzają do szybszej pracy pikantne przyprawy. Warto zatem chętnie z nich korzystać. Nie należy jednak mocno przyprawiać każdej potrawy, gdyż organizm szybko się do tego przyzwyczai i przestanie reagować.

Co pić?

Metabolizm będzie szybszy, jeżeli zadbamy o prawidłowe nawodnienie organizmu. Woda jest bowiem niezbędna do spalania kalorii. Dlatego każdego dnia powinno się wypijać około 1,5 litra wody. Oczywiście można też sięgać po napoje niesłodzone, a także owoce z dużą zawartością wody.

Również zielona herbata pomaga przyspieszać metabolizm – i to na kilka godzin. Zawiera bowiem cenne składniki – kofeinę, a także katechiny. Szczególnie warto ja pić przed wysiłkiem fizycznym, gdyż pomaga wtedy spalać nawet około 15% więcej kalorii.

Aktywność fizyczna

źródło: zdrowie.gazeta.pl

źródło: zdrowie.gazeta.pl

Okazuje się, że dużo więcej kalorii spalają osoby umięśnione – nawet jeżeli nic nie robią. Dzieje tak dlatego, że mięśnie zużywają określoną ilość kalorii – większą od ilości, którą wykorzystuje tłuszcz. Dlatego warto jest stawiać na trening siłowy i ćwiczyć mięśnie. Jest to jeden ze sposobów, który sprawia, że metabolizm staje się szybszy. Poza tym taki intensywny trening pobudza mięśnie całego ciała, co też wpływa na tempo metabolizmu.

Oprócz treningu siłowego, warto też zwrócić uwagę na trening aerobowy. Taka forma ćwiczeń pozwala przyspieszyć metabolizm na wiele godzin, nawet po zakończonym treningu.

Dołącz do dyskusji