Jak odchudzać się na basenie?

Sposobów na odchudzanie jest wiele. Jednym z nich będzie korzystanie z zajęć na basenie. Nie tylko pozwalają spalać kalorie i gubić kilogramy, ale także rozwijać mięśnie i modelować sylwetkę. Trzeba jednak wiedzieć, z jakich ćwiczeń korzystać, by osiągnąć jak najlepsze efekty.

Pływanie na basenie

Pływanie to idealny sposób na gubienie kilogramów. Dodatkowo pomaga ono pracować nad mięśniami, a szczególnie ujędrnia piersi i poprawia wygląd dekoltu. Wzmacnia mięśnie nóg i rąk. Poza tym pływając poprawiamy kondycję i wzmacniamy wydolność organizmu. Jeżeli naprawdę chcemy schudnąć ćwicząc na basenie, to musimy zaplanować odpowiedni trening – ma być energiczny, intensywny i dość długi. Co zrobić, by trening przyniósł jak najlepsze efekty?

  • na początku należy planować trzy razy w tygodniu trening na 10-20 minut. Później należy go wydłużać i zwiększać częstotliwość – 30-45 minut, 5-7 razy w tygodniu;
superlinia.pl

superlinia.pl

  • urozmaicony trening – chudnięcie będą wspomagać różne ćwiczenia. Warto zatem pływać różnymi stylami, które angażują różne grupy mięśni i wymagają zróżnicowanego wysiłku. Warto korzystać z różnych akcesoriów, np. deski czy tuby wypornościowej. Dobrze jest też zmieniać intensywność treningu – wolne pływanie spala tłuszcz, a szybsze będzie podkręcać metabolizm na dłużej;
  • bardzo ważne jest, by po takim treningu się nie objadać, co może być trudne, gdyż po basenie odczuwa się głód. Dobrze jest zatem przygotować sobie coś zdrowego i niezbyt kalorycznego, np. jogurt czy owoc.

Aqua aerobik na basenie

Basen to również miejsce, w którym może skorzystać z zajęć aqua aerobiku. Jest to świetny wybór dla każdego – dla osób w każdym wieku, o różnym stanie zdrowia i o różnej kondycji. Co ważniejsze, z takich zajęć mogą korzystać również osoby, które nie potrafią pływać. A zajęcia w wodzie przynoszą niezwykłe efekty – tylko pół godziny ćwiczeń pozwala spalić aż 350 kcal. Jakie ćwiczenia można wykonywać w wodzie?

aqua-aerobik.com.pl

aqua-aerobik.com.pl

  • maszerowanie – ciało do szyi jest zanurzone w wodzie i w takiej pozycji próbujemy biec lub maszerować. Należy wysoko unosić kolana i wymachiwać ramionami. Dzięki temu spala się kalorie, ale też wzmacnia mięśnie ud, ramion, pobudza do pracy układ oddechowy i serce;
  • unoszenie nóg – należy stanąć tyłem przy krawędzi basenu i trzymać się jej. W tej pozycji podnosimy proste nogi do góry. Można też unosić nogi zgięte w kolanach i przenosić ich ciężar na boki. Będzie to ćwiczenie spalające kalorie, ale też wysmuklające talię i wzmacniające mięśnie nóg i ud;
  • podskoki – ciało zanurzamy do szyi w wodzie i przeskakujemy z nogi na nogę. Można także wykonywać pod wodą pajacyki. Takie serie ćwiczeń poprawiają kondycję, angażują do pracy mięśnie i pomagają spalać kalorie.

Dołącz do dyskusji