Jak popracować nad kondycją?

Aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie – wpływa na stan zdrowia, wygląd oraz samopoczucie. Żeby jednak mieć radość i przyjemność z uprawiania sportów trzeba pracować nad swoją kondycją. A wpływa na nią sprawność różnych układów, choćby krążenia, układu oddechowego czy nerwowego, odporność na zmęczenie i zdolność regeneracji. Co zatem zrobić, by cieszyć się jak najlepszą kondycją?

1.Sen

Niezbędna jest odpowiednia ilość snu – czyli około ośmiu godzin. Jest to idealny czas na regenerację organizmu, wypoczynek zarówno fizyczny, jak i psychiczny.

2.Odżywianie

kulturystyka.pl

kulturystyka.pl

Kondycja w dużej mierze zależy również od sposobu odżywiania. Należy dostosować go do rodzaju i intensywności treningów. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, że organizm potrzebuje odpowiednich porcji składników odżywczych, takich jak białka, węglowodany czy witaminy. Składniki takie potrzebne są do właściwej pracy organizmu, regulowania procesu odnowy biologicznej, przemiany materii czy dostarczania energii. Ważna jest zatem ilość pokarmów oraz ich jakość i różnorodność.

3.Pielęgnacja ciała

Regularne treningi wymagają również dbania o ciało, które narażone jest na wysiłek, zmęczenie czy nawet kontuzje. Warto po intensywnym treningu wybrać się na saunę, jakuzzi czy skorzystać z masażu. Raz w tygodniu można również wybrać się na basen, który pozwoli rozluźnić mięśnie.

4.Rozsądne przerwy

fit.pl

fit.pl

Trzeba również uważać, by nie przetrenować organizmu, gdyż może się to zakończyć kontuzją, a wtedy praca nad kondycją się skończy. Dobrze zaplanować sobie krótkie przerwy między treningami. Nie będą to momenty zupełnego zrezygnowania z ćwiczeń – wtedy warto intensywny trening zastąpić lekkimi ćwiczeniami lub sięgnąć po dyscypliny, których zazwyczaj nie uprawiamy.

5.Różnorodne ćwiczenia

W pracy nad kondycją konieczne jest dbanie o zróżnicowaną aktywność. To sprawi, że ciało cały czas będzie pracować, nasza kondycja będzie się rozwijać i poprawiać. Korzystanie tylko z jednego rodzaju ćwiczeń mogłoby sprawić, że organizm przyzwyczai się do tej aktywności. Oprócz korzystania z różnych ćwiczeń, warto starać się dbać o różne rodzaje intensywności oraz różną długość treningów.

6.Regularność

urodaizdrowie.pl

urodaizdrowie.pl

W pracy nad kondycją niezwykle ważna jest również regularność. Należy dbać o to, by ćwiczyć codziennie, jak najczęściej. Tylko wtedy organizm będzie zmuszony do pracy i rozwoju. Wtedy też stopniowo będziemy mogli zwiększać intensywność treningów, a tym zwiększać wydolność organizmu i poprawić kondycję. Oczywiście należy przy tym zachować rozsądek, by organizmu nie nadwyrężyć.

Dołącz do dyskusji