Jak pozbyć się zakwasów?

Od niedawna ćwiczysz lub trenujesz jakąś dyscyplinę sportową i odczuwasz silny ból mięśni? Zwiększona aktywność fizyczna doprowadza do napięcia i zmęczenia mięśni. Co zatem oznacza ból? Otóż to, że organizm przystosowuje się do wysiłku fizycznego i budowania masy mięśniowej. Jak zmniejszyć ten dyskomfort wywołany zakwasami? Istnieje kilka sposobów radzenia sobie z tą sytuacją. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów walki z bólem mięśni.

Lód
Przykładając lód zmniejszymy ból i uczucie dyskomfortu. By osiągnąć dobry efekt niezbędne jest zaaplikowanie lodu na co najmniej 20 minut i powtarzanie zabiegu co godzinę.

Ciepło
Stosowanie ciepła polega na używaniu podgrzewanych okładów lub kremu rozgrzewającego. To rozwiązanie prowadzi do rozgrzania mięśni i zredukowania zakwasów w mięśniach.

Rozciąganie
Rozciąganie mięśni, ale bardzo delikatne. Lekkie ćwiczenia pozwalają zachować elastyczność i ograniczyć ból mięśni. Proces ten zwiększa temperaturę w mięśniach i prowadzi do wypłukiwania kwasu mlekowego. Substancja ta tworzy się podczas aktywności fizycznej i jest przyczyną powstawania bólu w mięśniach.

Ruch
Codzienny ruch wpływa pozytywnie na mięśni i pobudza układ krążenia. Spacer, wolna jazda na rowerze lub lekki jogging to idealne sposoby na rozgrzanie mięśni przy niewielkiej utracie energii.

Odpowiednia dieta
Zachowywanie dobrej diety sprawia, że mięśni same mogą się szybko regenerować. Koniecznymi substancjami dostarczanymi do organizmu powinny być przede wszystkim węglowodany, białka i błonnik. Pamiętaj by unikać spożywania tłuszczy i produktów wysoko przetworzonych.

Leki przeciwzapalne
Na ból mięśni niekiedy niezbędne jest branie leków przeciwzapalnych. Ibuprofen pozwala na pozbycie się obrzęku i zmniejszenie bólu mięśni. Przed użyciem jakiegokolwiek leku dokładnie zapoznaj się z instrukją dołączoną do opakowania i nigdy nie przekraczaj dawki jaka została tam zasygnalizowana. Leki takie zwykle należy brać po posiłku lub w jego trakcje i popijać dużą ilością wody.

odpoczynek

Odpoczynek i regeneracja
Przemęczone mięśnie potrzebują odpoczynku i regeneracji. Zbytnio eksploatowanie ciało będzie bolało. Ważne jest zachowanie umiaru w ilości wykonywanych ćwiczeń, by nie wykończyć organizmu.

Woda
W czasie ćwiczeń konieczne jest dostarczanie dużych ilości płynów do organizmu. Odwodnienie powoduje osłabienie i szybkie męczenie mięśni.

Regularny trening
Wybierając regularny trening przyzwyczajmy mięśnie do zwiększonej aktywności. Z czasem ból ten minie i nie będziemy doprowadzać do nadwyrężania mięśni.

Dołącz do dyskusji