Jak sobie radzić z bezsennością?

Problemem wielu osób jest bezsenność. Nieprzespane noce szybko wpływają niekorzystanie na nasze samopoczucie, ale też zdrowie. Dlatego warto jak najszybciej znaleźć sposób, który pomoże nam ten problem rozwiązać.

źródło: przyczyny-objawy-leczenie.pl

źródło: przyczyny-objawy-leczenie.pl

Czym jest bezsenność? To zaburzenia związane ze snem, które objawiają się na kilka sposobów – problemem z zasypianiem, wczesnym budzeniem się lub problemem z kontynuowaniem snu. Konsekwencje bezsenności to zmęczenie i zniechęcenie, a także rozdrażnienie. Po dłuższym czasie pojawić się może nadciśnienie czy też depresja. Jak sobie poradzić z bezsennością? Bardzo ważne jest między innymi ustalenie przyczyny.

Najczęstsze przyczyny bezsenności

źródło: jejswiat.pl

źródło: jejswiat.pl

W wielu wypadkach przyczyną jest nadużywanie jakiś leków, kawy lub mocnej herbaty, a także alkoholu. Problemem może być też zła dieta i złe nawyki żywieniowe, np. późne objadanie się. Niekiedy przyczyną jest brak aktywności fizycznej w związku z czym organizm jest niedotleniony. Bezsenność może być związana z brakiem magnezu czy wapnia w organizmie. Inne przyczyny to stres, przepracowanie, nieregularny tryb życia – nieregularne pory kładzenia się, długie drzemki w czasie dnia.

Jak sobie radzić?

1. Jeżeli znamy przyczynę, można ją spróbować usunąć. Warto unikać jedzenia późnym wieczorem(ostatni posiłek dwie godziny przed snem), ograniczyć ilość kawy i herbaty oraz alkoholu. Dobrze jest znajdować czas na intensywny trening. Jeżeli mamy za dużo stresu, warto postawić na ćwiczenia relaksacyjne, które pomogą się wyciszyć, a przed snem wypić herbatkę ziołową.

Konieczne okaże się też uregulowanie trybu życia – warto postarać się wstawać o podobnej porze, kłaść i podobnej porze, a także zrezygnować z drzemek w czasie dnia.

2. Przygotowanie do snu. Warto też odpowiednio przygotować się do snu, np. wyciszając się i uspokajając organizm. Pomocne będą herbatki ziołowe, przyjemna kąpiel z olejkami uspokajającymi czy też krótki spacer. Warto też poczekać z położeniem się do łóżka do momentu, aż poczujemy się naprawdę senni.

źródło: muzykarelaksacyjna.blox.pl

źródło: muzykarelaksacyjna.blox.pl

3. Przygotowanie sypialni. Trzeba też zadbać o to, by sypialnia naprawdę sprzyjała wypoczynkowi. Nie może pełnić innych funkcji, np. być biurem lub suszarnią. Warto usunąć z niej elementy rozpraszające – szczególnie telewizor, radio czy komputer, a także wyłączyć telefon. Niezbędne jest też komfortowe miejsce do spania – należy zadbać o wygodny materac, dobry dla kręgosłupa. Poza tym przed snem należy pomieszczenie odpowiednio przewietrzyć.

Starając się uwzględniać takie czynniki z pewnością uda się rozwiązać problem bezsenności.

Dołącz do dyskusji