Jak szybko zgubić 5 kilogramów?

Wakacje to okres wielkiego lenistwa. Szczególnie przy takich upałach ciężko jest zmotywować się do ćwiczeń i treningów. Dodatkowo stały element diety do słodycze, lody, grill oraz piwo. Efektem bardzo często jest przybranie na wadze. Wiele osób po wakacjach zaczyna się zastanawiać, jak szybko zgubić te kilka dodatkowych kilogramów. Oto kilka praktycznych podpowiedzi.

swsi.edu.pl

swsi.edu.pl

Oczywiście najważniejsze jest przygotowanie odpowiedniego planu odżywiania. Trzeba go dostosować do swoich potrzeb oraz stanu zdrowia. Zmiana nawyków żywieniowych może następować stopniowo, a jeżeli uda się je utrzymać, waga będzie stale malała. Jakimi zasadami trzeba się koniecznie kierować?

  • 6 małych posiłków – kiedy nasza dieta będzie składała się z 6 posiłków, nie będziemy odczuwać głodu. Poza tym organizm będzie w stanie na bieżąco je trawić. W te 6 posiłków należy wliczyć również przekąski. I obowiązkowo należy dzień zaczynać od śniadania – pobudzi przemianę materii.
  • godziny posiłków – bardzo ważne jest też ustalenie z góry godzin posiłków. Ma to dwie zalety. Po pierwsze, łatwiej będzie trzymać się ustalonego planu. Po drugie, będziemy mieli czas na przygotowanie pożywnego i zdrowego posiłku. Te przygotowywane na ostatnią chwilę miały by mniejszą wartość, a na pewno więcej kalorii.
m.kobieta.gazeta.pl

m.kobieta.gazeta.pl

  • Jedzenie przed snem – bardzo ważne jest, by nie jeść na noc, gdyż organizm tego nie strawi, a będzie magazynował. Dlatego ostatni posiłek powinien przypadać na 3-4 godziny przed pójściem spać.
  • Przekąski – na przekąski warto wybierać świeże i suszone owoce, orzechy, nasiona słonecznika i dyni, jogurty. Koniecznie należy unikać ciastek, lodów, chipsów.
  • Tłuszcz – należy w bardzo dużej mierze ograniczyć ilość tłuszczu. Dlatego należy unikać fast foodów, majonezu, masła, margaryny, zrezygnować z oleju do smażenia oraz odtłuszczonych produktów. Lepiej jest bowiem wypić szklankę tłustego, pełnowartościowego mleka niż litr mleka odtłuszczonego, o dużo mniejszej jakości.
natemat.pl

natemat.pl

  • Woda – w ciągu dnia należy pić jak najwięcej wody niegazowanej. To pomaga wypełnić żołądek i ograniczyć uczucie głodu. Warto też wypijać szklankę wody przed posiłkiem, gdyż po części wypełni ona żołądek, co sprawi że zjemy mniej.
  • Soki i napoje gazowane – koniecznie trzeba zrezygnować z soków w kartonach i gazowanych, słodkich napojów, które zawierają wiele kalorii i szkodliwych substancji. Lepiej est wycisnąć sok ze świeżych owoców.
  • Pełnoziarniste produkty – należy postawić na pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, brązowy makaron.

Warto spróbować i przekonać się o skuteczności takiego planu odżywiania!

Dołącz do dyskusji