Jakie pierwiastki trzeba uwzględnić w czasie odchudzania?

Wiele kobiet, by osiągnąć wymarzoną wagę decyduje się stosować rygorystyczne diety, a czasem nawet się głodzi. Jednak nawet takie działania nie przynoszą oczekiwanych efektów. Z czego to wynika?

Nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania niezwykle ważnych minerałów. Dotyczy to również procesu odchudzania. Pewne minerały okazują się być szczególnie skuteczne w procesie walki z nadwagą, pomagają utrzymywać prawidłowy poziom cukru i cholesterolu oraz regulują przemianę materii. Do tych minerałów należy magnez, cynk oraz chrom. Jak wspomagają proces odchudzania?

Magnez

greencookies.pl

greencookies.pl

Magnez wykazuje między innymi działanie antystresowe – koi i uspokaja. Dlaczego ma to związek z odchudzaniem? Wiele osób w momencie podwyższonego stresu, chętnie sięga po coś słodkiego. Często w ten sposób chcemy poprawić sobie humor. I rzeczywiście taki efekt osiągamy, choć zazwyczaj tylko na chwilę, np. sięgając po czekoladę, która zawiera magnez. Jednak częste podjadanie sprawia, że szybko przybieramy na wadze. Dlatego tak ważne jest, by szukać naturalnych źródeł magnezu, szczególnie jeżeli nasze życie obfituje w stresujące sytuacji. Źródła magnezu to między innymi kakao, orzechy, nasiona roślin strączkowych, otręby, kasza gryczana, niektóre ryby, suszone morele czy banany.

Warto również zadbać o to, by organizm lepiej przyswajał magnez, np. łykając witaminę B oraz zmniejszając ilość pitej kawy.

Cynk

jejswiat.pl

jejswiat.pl

Cynk to pierwiastek odpowiadający za tempo metabolizmu. Odgrywa znaczną rolę w procesie trawienia białek. Poza tym cynk jest istotny dla budowy kości, pomaga wzmocnić odporność, a także poprawia wygląd skóry oraz włosów. Dlatego warto zadbać o to, by każdego dnia dostarczać do organizmu odpowiednią dawkę cynku. A jakie naturalne źródła cynku możemy wymienić? Będą to między innymi jaja, fasola, otręby, orzechy, ostrygi oraz mięso drobiowe.

Chrom

swiatczarnegoteriera.republika.pl

swiatczarnegoteriera.republika.pl

Ma bardzo duże znaczenie dla procesu przemiany materii. Chrom wspomaga metabolizm glukozy, węglowodanów, tłuszczów oraz białka. Kiedy każdego dnia dostarczamy do organizmu odpowiednią ilość białka, nie tylko gubimy zbędne kilogramy, ale też zachowujemy odpowiednie stężenie glukozy we krwi. Chrom pomaga także regulować gospodarkę tłuszczową, redukuje tkaną tłuszczową i pomaga zwiększyć tkankę mięśniową. W efekcie dużo łatwiej jest zadbać o naprawdę zgrabną sylwetkę. A gdzie znajdziemy ten ważny pierwiastek? Źródłem chromu są między innymi ryby, skorupiaki, jaja, mięso, wątróbka, orzechy oraz pełnoziarniste produkty zbożowe.

Dołącz do dyskusji