Jakie zajęcia możemy wybrać w klubie fitness?

Osoby, które chcą zrzucić kilka kilogramów i popracować nad sylwetką, powinny rozważyć zajęcia w fitness klubie. Takie kluby oferują szeroką gamę ćwiczeń i zajęć, które można dopasować do swoich możliwości i potrzeb. A jakie zajęcia są dla nas dostępne?

1.Wzmacnianie mięśni

akwenczerwonak.pl

akwenczerwonak.pl

  • ABT – układy aerobowe, które pomagają dotlenić organizm, ujędrnić oraz wzmocnić dolne części ciała. Są to między innymi ćwiczenia ze stepem, hantlami oraz gumami.
  • BS – ćwiczenia, które pomagają wzmocnić i ujędrnić wszystkie mięśnie. Nie są zbyt intensywne, a przy ich wykonywaniu korzysta się choćby z hantli, stopni.
  • TBC – nie tylko wzmacniają mięśnie, ale też pomagają dotlenić organizm i wzmocnić wytrzymałość.
  • Step – ćwiczenia z zastosowaniem plastikowego stopnia, często w formie układów choreograficznych, w bardzo szybkim tempie. Pozwalają ujędrnić i wzmocnić uda oraz pośladki. Dobre dla osób, które mają mocne stawy kolanowe.
  • Wiosła – ćwiczenia z zastosowaniem ergometru wioślarskiego. Wzmacniają większość mięśni, szczególnie mięśnie nóg i rąk. Przeznaczone dla osób ze zdrowym kręgosłupem i dobra kondycją.
  • Power bike – ćwiczenia z wykorzystaniem roweru, polegające na jeździe przy różnym obciążeniu. Łączy się je z innymi ćwiczeniami, które pomagają poprawić kondycję. Do działania włączone są wszystkie mięśnie.

2.Odchudzanie

fit.pl

fit.pl

  • Fat burning – specjalny układ ćwiczeń, który pomaga chudnąć i wzmacniać mięśnie nóg oraz brzucha. Są to ćwiczenia wykonywane w średnim tempie, do których wykorzystuje się różne przyrządy.

Osoby, które chcą schudnąć mogą również korzystać z ćwiczeń wzmacniających mięśnie.

3.Relaks

  • joga – trening pozwalający zrelaksować ciało i umysł. Ćwiczenia pomagają rozciągać mięśnie, sprawiają że ciało staje się elastyczniejsze, a jednocześnie uczą wyciszenia się przez oddychanie.
  • Pilates – ćwiczenia, które pomagają wzmacniać, ujędrniać i rozciągać mięśnie miednicy, grzbietu i brzucha. Uczą również wyciszenia i skupienia.
akademiaruchu.glogow.pl

akademiaruchu.glogow.pl

  • Stretching – ćwiczenia wykonywane w wolnym tempie, przy muzyce. Mają na celu rozciągać wszystkie mięśnie, a w efekcie poprawiają krążenie krwi i wysmuklają sylwetkę.

4.Taniec

taniec.lodz.pl

taniec.lodz.pl

  • funk, salsa – zajęcia polegające na wykonywaniu układów choreograficznych przy muzyce dostosowanej do stylu. Ich cechą jest szybkie tempo. Pozwalają poprawić kondycję, koordynację ruchową i wydolność organizmu.
  • Dance interwal – zajęcia, które stanowią połączenie ćwiczeń wzmacniających(ABT czy BS) z elementami tańca. Świetne na poprawę kondycji i pracę nad sylwetką.

Dołącz do dyskusji