Najlepsze ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Brak aktywności fizycznej nie tylko sprzyja odkładaniu zbędnej tkanki tłuszczowej, ale w dalszej perspektywie może przyczynić się do wielu chorób, zwłaszcza tych znanych jako choroby cywilizacyjne. Jeśli brakuje Ci czasu na siłownię lub zajęcia w klubie fitness, zawsze możesz zdecydować się na ćwiczenia w domu. Jak się do tego zabrać? Oto kilka podpowiedzi.

Przygotowania do ćwiczeń w domu

Po pierwsze: przygotuj sobie miejsce. Powierzchnia 2 na 2 metry w zupełności Ci wystarczy, ale jeśli masz możliwość zaplanować większą przestrzeń, to tym lepiej, bo zyskasz na swobodzie ruchu! Zadbaj też, aby nic nie wisiało nad Twoją głową i to dosłownie – tak, aby móc swobodnie wyciągnąć ręce do samej góry. W pobliżu miejsca ćwiczeń nie powinny znajdować się żadne szklane przedmioty i meble, aby nie stwarzać ryzyka. W koncentracji na ćwiczeniach pomoże Ci cisza lub ulubiona muzyka – wiesz najlepiej, co pomaga Tobie,

Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu

Nie wiesz od czego zacząć? Oczywiście od rozgrzewki. Poświęć 10 minut na „rozruszanie się”, rozgrzanie mięśni i delikatne rozciąganie.

A oto najlepsze ćwiczenia ogólnorozwojowe, jakie możesz wykonywać samodzielnie w domu:

  • przysiady,
  • wykroki w przód,
  • podciąganie szerokim nachwytem do klatki,
  • podciąganie podchwytem,
  • pompki
  • wszystkie rodzaje (odwrócone, wąskie, szwedzkie, Supermana),
  • odwodzenie ramion w tył w opadzie tułowia,
  • odwodzenie ramion w bok,
  • wyciskanie butelek nad głowę,
  • „deska”,
  • scyzoryki.

Serii i powtórzeń wykonuj tyle, aby poczuć pracę swoich mięśni. Na początku mogą to być 3 serie po 12 powtórzeń, a po jakimś czasie 4 po 20 powtórzeń. Jeśli nie wiesz, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia – poszukaj w internecie filmików instruktażowych profesjonalnych trenerów.

Trening w domu – rezultaty

Efektami regularnego treningu w domu (czyli 3-4 razy w tygodniu po 30-45 minut) jest wzmocnienie wszystkich partii mięśni, redukcja tkanki tłuszczowej na rzecz rozwoju mięśniowej, poprawa nastroju (wysiłek fizyczny sprzyja wydzielaniu endorfin), podniesienie odporności i ogólna poprawa zdrowia. Taki trening to również dobry fundament pod późniejszych treningów, w już bardziej profesjonalnych warunkach.

Dołącz do dyskusji