Naturalne sposoby na obniżenie ciśnienia

Naturalne sposoby na obniżenie ciśnienia potrafią skutecznie wspomóc działanie leków, a w przypadku lekkiego nadciśnienia całkowicie wyeliminować konieczność sięgania po nie. Jeśli masz skłonność do nadciśnienia, zobacz, jak naturalnie je obniżyć! Stosuj te metody profilaktycznie, by nie dopuścić do rozwoju chorób sercowych. Idealne ciśnienie krwi wynosi 120/80 mm Hg. Jeśli wynik przekracza czy jest równy 140/90 mm Hg oznacza, że masz nadciśnienie tętnicze. Warto regularnie mierzyć ciśnienie by wiedzieć, w jakiej kondycji jest nasz organizm.

Spacery każdego dnia

Codzienna aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla zachowania odpowiedniego ciśnienia. Nie muszą być to mordercze treningi – wystarczy półgodzinny spacer. W trakcie spaceru staraj się głęboko oddychać – zmniejsza to poziom stresu i obniża ciśnienie krwi.

Potas w diecie

Jeśli przyjmujesz leki na nadciśnienie, prawdopodobnie mają one działanie moczopędne. Warto więc zadbać o potas w diecie. Znajdziesz go w pomidorach, bananach, pestkach dyni czy suszonych śliwkach.

Ogranicz sól

Maksymalnie pół łyżeczki soli dziennie powinny spożywać osoby zmagające się z nadciśnieniem. Powinniśmy uważać na przetworzoną żywność, w której ukryta jest sól.

Ciemna czekolada

Ciemna czekolada (min. 70% kakao) obniża ciśnienie krwi. Warto mieć ją zawsze pod ręką.

Nie pal!

Nikotyna podnosi ciśnienie krwi w sposób nagły – jest to bardzo szkodliwe dla wszystkich osób, nie tylko tych zmagających się z nadciśnieniem. Dla drugich papierosy są jednak absolutnie zakazane.

Zioła na nadciśnienie

Dobre sposoby na obniżenie ciśnienia to także picie ziołowych naparów. Lipa, dziurawiec i głóg obniżają naturalnie ciśnienie krwi. Regulują pracę serca i powinny mieć stałe miejsce w szafkach osób zmagających się z nadciśnieniem lub prowadzących stresujący tryb życia. Pamiętaj, że dziurawiec wchodzi w interakcje z niektórymi lekami na nadciśnienie. Warto skonsultować stosowanie ziół z lekarzem.

Czosnek

Czosnek nie tylko świetnie wzmacnia smak potraw, ale też obniża ciśnienie krwi. Zapobiega powstawaniu cholesterolu i zakrzepów. Warto stosować czosnek regularnie i dodawać go do wielu dań.

Dołącz do dyskusji