Od czego zależy skuteczne odchudzanie?

Nadwaga i otyłość to problem, który dotyczy sporej ilości osób. I wiele z nich decyduje się podjąć konkretne wysiłki, by pozbyć się nadmiaru kilogramów. Ma to duże znaczenie dla własnego samopoczucia, a także dla wyglądu. Jest to także bardzo ważne dla zdrowia – otyłość prowadzi do poważnych schorzeń, np. chorób serca, udaru mózgu, nadciśnienia tętniczego. Poza tym osoby otyłe są bardziej narażone na nowotwory oraz często mają problemy ze stawami i kręgosłupem. Dlatego w wypadku takich osób zrzucenie kilku kilogramów ma naprawdę istotne znaczenie. Jak jednak działać, by skuteczne odchudzanie było możliwe?

źródło: favore.pl

źródło: favore.pl

Dla wielu osób dobrym rozwiązaniem będzie metoda małych kroczków. Dobrze jest zacząć od zmiany pewnych nawyków żywieniowych, które pomogą ograniczyć ilość kalorii i niezdrowego jedzenia. Jakie to mogą być kroki?

-rezygnacja ze słodkich napojów

-zamiana cukru na naturalne słodziki do kawy i herbaty

-rozcieńczanie soków wodą

-zamiana białego pieczywa na razowe

-zamiana masła na chudy twarożkiem

Takie działania pozwalają ograniczyć ilość cukry i tłuszczy, a także zwiększają ilość błonnika, który odpowiada za przemianę materii i pozwala się szybciej nasycić.

Bardzo ważne w skutecznym odchudzaniu jest też, by dbać o regularność posiłków. Kluczem do sukcesu jest jedzenie 5, mniejszych posiłków dziennie. Dzięki temu pobudzona jest przemiana materii, a posiłki są odpowiednio trawione. Poza tym organizm potrzebuje około 1,5 litra wody, która dostarcza niezbędnych minerałów i również reguluje prace organizmu.

Co jeść by skutecznie chudnąć?

źródło: cholesteroldieta.pl

źródło: cholesteroldieta.pl

Właściwie jeść można bez większych ograniczeń jeżeli chodzi o ilość – pod warunkiem, że kontrolujemy to, co jemy. Na pewno w diecie odchudzającej muszą się znaleźć warzywa, np. selery, brokuły, kabaczki, ogórki, pomidory czy sałata. Można też sięgać po owoce – najlepiej te o dużej zawartości wody, jednak nie te bardzo słodkie(banany czy winogrona). W diecie trzeba uwzględnić chude białko – serki, jogurty, chude mięso i ryby – które wpłynie pobudzająco na przemianę materii.

Aktywność fizyczna kluczem do skutecznego odchudzania

źródło: bodyinfo.pl

źródło: bodyinfo.pl

Koniecznym czynnikiem jest również regularna aktywność fizyczna. Trzeba dbać o to, by kilka razy w tygodniu zapewnić sobie intensywny trening – pozwoli on spalać zbędne kilogramy. Każdy może wybrać formę aktywności odpowiadającą swoim upodobaniom i możliwościom. Polecane są spacery, nordic walking, basen, bieganie czy jazda na rowerze.

Tarczyca

Czasami skuteczne odchudzanie jest utrudnione, gdyż niewłaściwie pracuje tarczyca. Jeżeli nie widzimy efektów, warto wykonać odpowiednie badania. Niedoczynność tarczycy sprawia bowiem, że zmniejsza się przemiana materii, a wtedy mimo usilnych prób, nie udaje się schudnąć. Konieczne będzie podjęcie odpowiedniego leczenia, które ureguluje ten problem.

Dołącz do dyskusji