Problem z przetrenowaniem organizmu

Zachowywanie aktywności fizycznej ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jednak czasami zamiast wzrostu formy, dopada nas zmęczenie oraz zniechęcenie. Treningi zaczynają być uciążliwe, ale mimo to dalej je kontynuujemy. W ten sposób możemy jednak doprowadzić do przetrenowania organizmu, co może być dla niego niebezpieczne.

źródło: runners-world.pl

źródło: runners-world.pl

Przetrenowanie ma swoje przyczyny. Zazwyczaj jest efektem nieodpowiednio zaplanowanego treningu. Może ćwiczymy za dużo, zbyt intensywnie lub za długo. Wiązać może się to też z niewłaściwą dietą, która sprawia, że organizm szybciej się wyczerpuje. Poza tym może wynikać też z braku odpoczynku ? wtedy organizm nie ma możliwości się zregenerować i przestaje właściwie funkcjonować.

źródło: treningimotywacja.pl

źródło: treningimotywacja.pl

Wpływa to również negatywnie na nasz stan emocjonalny. Kiedy bardzo angażujemy się w ćwiczenia, a nie widzimy pozytywnych efektów, można szybko popaść w zniechęcenie, a nawet depresję. Prowadzi to też do poddenerwowania, braku apetytu czy częstych bólów głowy. Wszystko to wskazuje na przetrenowanie.

źródło: dbam-o-siebie.pl

źródło: dbam-o-siebie.pl

Jak sobie z nim poradzić? Przede wszystkim musimy pozwolić sobie na odpoczynek. Nasz organizm musi się zregenerować. Podstawą będzie odpowiednie wysypianie się. Warto też zadbać o ciało i swój stan psychiczny. Idealnym rozwiązaniem będzie wybranie się na masaż lub do sauny. Przez jakiś czas należy zmniejszyć intensywność i częstotliwość treningów. Należy również zaplanować jak najwięcej różnych ćwiczeń. Poza tym warto przeanalizować swoją dietę i nawyki żywieniowe.

Dołącz do dyskusji