Skuteczne ćwiczenia na szczupłe uda

Uda to część ciała, która dla wielu kobiet stanowi źródło kompleksów. Bo nawet, kiedy waga jest prawidłowa, uda często wydają się zbyt duże lub za chude. W takich przypadkach jest to zwykle powodem braku odpowiedniego treningu, który modeluje mięśnie. A zatem, pojawia się pytanie: jak wyglądają skuteczne ćwiczenia na zgrabne uda? Dziś pokażemy Wam takie, dzięki którym uda staną się jędrne i pozbawione cellulitu.

Ćwiczenia na zgrabne uda – przykładowy plan

  • Przysiady – stań w szerokim rozkroku, stopy ustaw na zewnątrz, delikatnie pod kątem, a ręce wyciągnij przed sobą lub unieś do góry. Przysiady wykonuj w stałym tempie, staraj się utrzymać proste plecy i nie wypychaj pośladków zbyt mocno do tyłu.
  • Wypad w bok – w dość szybkim tempie wykonuj wypady w bok: najpierw na jedną nogę, później na drugą. Pamiętaj, aby kolano nie wychodziło poza stopę.
  • Przysiad i wykop – zrób szeroki przysiad, wracając do pozycji wykonuj wykop nogą w bok.
  • Łyżwiarz – przeskakuj z nogi na nogę, krzyżując je jednocześnie z tyłu – tak jak podczas jazdy na na łyżwach czy rolkach. Najlepsze efekty daje, kiedy robisz ćwiczenie energicznie i sięgasz nogą jak najdalej w bok, utrzymując się nisko.
  • Unoszenie nogi – leżąc na boku unoś wyprostowaną nogę w górę, podczas gdy druga noga jest zgięta w kolanie i tym samym pomaga utrzymać równowagę. To samo powtarzaj dla drugiej nogi.
  • Kółka – pozostań w poprzedniej pozycji, jednak tym razem ćwiczysz nogą, znajdującą się u góry. Wyprostowaną nogą zataczaj do tyłu małe koła. To samo powtarzaj dla drugiej nogi, a dalej powtórz całość, zataczając koła do przodu. W razie wystąpienia skurczów, przerwij i zrób kilka ćwiczeń rozciągających.
  • Pompka – oprzyj się na łokciu i krawędzi stopy. W tej pozycji energicznie unieś wyprostowaną nogę do boku. Powtórz dla drugiej strony.
  • Noga w bok – oprzyj się na dłoniach i kolanach. Unieś nogę do boku, dbając, aby nie dotykała podłogi. Zmień nogę po 30 sekundach.
  • Wykop w bok – ćwiczenie jest podobne do poprzedniego, jednak zamiast unosić nogę, wykopuj nią w bok, starając się wyprostować.

Na koniec wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Powyższy zestaw sprawdza się zarówno jako ćwiczenia na chude uda, jak i te, które nie są zbyt jędrne i po zajęciu pozycji siedzącej, wydają się „rozlewać”. Pamiętaj, że regularność to podstawa sukcesu, więc wykonuj ćwiczenia co drugi dzień. Powodzenia!

Oto przykładowe ćwiczenia znalezione na YT:

Dołącz do dyskusji