Spalamy tłuszcz z ud!

Jeżeli chcesz pozbyć się nadmiaru tłuszczu na udach to nie jesteś jedyną osobą! Z tym problemem walczy większość kobiet. Tłuszcz bowiem najszybciej odkłada się właśnie w okolicach ud i pośladków. Można jednak z nim walczyć. Trzeba jednak mieć świadomość, że nie da się usunąć tłuszczu jedynie z ud – dodatkowo tracimy zbędne centymetry również w innych miejscach. Ale jak to zrobić?

Ćwiczenia kardio

źródło: bcaa.pl

źródło: bcaa.pl

Na pewno niezwykle ważne jest to, by zadbać o wykonywanie odpowiednich ćwiczeń kardio. Co to za trening? Polega on na utrzymywaniu umiarkowanej intensywności ćwiczeń przez stosunkowo długi czas. Dlatego bardzo ważne jest to, by takie ćwiczenia wykonywać w odpowiedni sposób – tylko wtedy pobudzimy organizm do spalania kalorii i tkanki tłuszczowej. Wtedy organizm przestawia się właśnie na tryb spalania, a nie budowania masy mięśniowej. Taki trening kardio powinien być powtarzany 3-5 razy na tydzień i trwać około 30-45 minut.

źródło: facet.onet.pl

źródło: facet.onet.pl

Jednak ważna jest nie tylko częstotliwość i długość treningów. Trening kardio musi również mieć określoną intensywność. Jak ją ustalić? Najlepszym sposobem będzie kontrolowanie swojego tętna. Tłuszcz spala się najlepiej, gdy tętno utrzymuje się na poziomie około 80% maksymalnego tętna. Przy takim wysiłku organizm przerabia tłuszcz na energię.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Możliwości jest naprawdę sporo. Na pewno dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z siłowni – a szczególnie bieżni czy rowerka. Oczywiście można też biegać i jeździć we własnym zakresie. Ważne jednak, by nastawić się na maksymalny wysiłek i intensywny trening, a nie spacerek czy wycieczkę widokową.

źródło: tipy.interia.pl

źródło: tipy.interia.pl

Warto też sięgać po ćwiczenia, które pomogą skoncentrować się na udach. Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń są oczywiście przysiady w chodzie. Ja je wykonywać? Warto wykorzystać ciężarki. Należy stanąć prosto, z rękoma z ciężarkami opuszczonymi wzdłuż ciała. Następnie należy zrobić jak największy krok do przodu, uginając przy tym kolana aż do momentu, gdy kolano z tyłu dosięgnie podłogi. Cały czas należy przy tym mieć wyprostowane plecy. Takie ćwiczenie należy powtarzać w seriach po 15 powtórzeń na każdą nogę. Pozwala to angażować wszystkie mięśnie ud.

Inna możliwość to drop sety. Wykonuje się je na specjalnym urządzeniu. Najpierw nogami podnosi się duże obciążenie, ale w niewielkiej ilości powtórzeń. Następnie należy obciążenie stopniowo zmniejszać, robiąc przy tym coraz więcej powtórzeń. To ćwiczenie pozwala angażować mięśnie całych nóg, ale w tym przede wszystkim mięśnie ud. Pozwala zatem skutecznie spalać tłuszcz z okolic ud.

Dołącz do dyskusji