Sposób na oszukanie głodu

Pewnie każdy z nas odczuwał nie raz poczucie głodu, wspomagane niekiedy głośnym, krępującym burczeniem. Dzieje się tak nawet krótko po zjedzeniu jakiegoś posiłku. Organizm po prostu dopomina się o swoje, a dzieje się tak szczególnie często w okresie odchudzania. Co zrobić, by jednak nie sięgać po zdradliwe batoniki czy bułki słodkie? W jaki sposób zaspokoić uczucie głodu bez przybierania na wadze? Otóż trzeba głód oszukać!

1.Dzień zacznij od białka

Białko jest przez nasz organizm wolniej trawione, dlatego na dłużej nasyci organizm. Szczególnie ważne jest jedzenie białka na śniadanie, gdyż wtedy wyjątkowo długo zapewnia ono poczucie sytości. Warto zatem dzień zacząć od jajek czy chudego jogurtu. Dzięki temu nie odczujemy głodu zbyt szybko.

2.Ziemniaki w diecie

sekrety-zdrowia.org

sekrety-zdrowia.org

Zazwyczaj osoby dbające o wagę starają się unikać ziemniaków. Jednak nie do końca jest to dobre. Skrobia jest składnikiem, który organizm trawi dość długo, a więc dużo później kończą mu się zapasy energii. To sprawia, że organizm nie wysyła tak szybko sygnału o tym, że jest głodny. Warto w diecie uwzględnić zdrową skrobię, np. w postaci gotowanych ziemniaków lub sałatki ziemniaczanej.

3.Tłuszcz

Tłuszcz w rozsądnej ilości będzie idealnym sposobem na uniknięcie uczucia głodu. Kwas oleinowy, który zawierają tłuszcze zmniejsza bowiem poczucie głodu. Jak wprowadzić tłuszcz do diety, by jednocześnie nie przytyć? Wystarczy odrobina masła orzechowego, orzechy lub awokado.

4.Ćwiczenia

W czasie intensywnego treningu kardio produkowane są endorfiny, które nie tylko poprawiają samopoczucie, ale też zmniejszą uczucie głodu. Poza tym ćwiczenia sprawiają, że organizm obniża poziom hormonu odpowiadającego za głód. Ćwiczenia pozwalają zatem skutecznie oszukać głód.

5.Grejpfruty

dietynatacy.pl

dietynatacy.pl

Okazuje się, że grejpfrut to owoc niezwykle cenny w walce z dodatkowymi kilogramami, a także w walce z głodem. Jak działa ten cytrus? Otóż obniża poziom insuliny po posiłku, a to ona jest odpowiedzialna za poziom cukru we krwi oraz metabolizm tłuszczów – tym samym za to, jak szybko pojawi się uczucie głodu. Warto zatem do posiłku dorzucić sobie kawałek grejpfruta. To pomoże też skuteczniej gubić kilogramy.

6.Guma do żucia

Już w czasie przeżuwania pokarmu nasz mózg otrzymuje sygnał, by zmniejszyć łaknienie. Dlatego skutecznym sposobem na oszukanie głodu będzie żucie gumy. Osoby, które żują gumę rano, w trakcie pory lunchowej zjadają o wiele mniej kalorii. Jeżeli czujemy, że głód nadchodzi, warto sięgnąć właśnie po gumę do żucia. Ale trzeba przy tym zachować rozsądek – guma żuta za długo wywoła uczucie głodu.

Wiele ciekawych przepisów pozwalających przygotować smaczne posiłki dostarczają książki kucharskie.

Dołącz do dyskusji