Sprawdź jak zacząć biegać, by poprawić sylwetkę

Bieganie jest jedną z najprostszych i najbardziej “demokratycznych” aktywności – nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani niezwykłych uwarunkowań fizycznych. Niestety, choć wielu z nas postanawia, że za jakiś czas zacznie regularnie uprawiać jogging, to jednak często wszystko kończy się na ambitnych planach. Przedstawiamy więc garść porad, dzięki którym będziesz wiedział, od czego zacząć bieganie!

Kup dobre buty do biegania

Ktoś, kto chce biegać, nie musi inwestować w “specjalne” legginsy, t-shirty czy inne “bajery” sportowe. Wystarczy nam zwykły wygodny dres. Jedynym “sprzętem”, jaki jest nam niezbędny, są specjalne buty do biegania. Powinny one być wykonane z dobrego jakościowo materiału, który będzie przepuszczał powietrze. Ważna jest także odpowiednio gruba podeszwa – dzięki temu unikniemy urazów stóp.

Wybierz malownicze miejsce do biegania

Po lesie czy pięknym parku biega się zdecydowanie przyjemniej, niż po wielkim blokowisku. Jeżeli masz taką możliwość, wybierz na początki swojej przygody z bieganiem miejsce, które posiada nieprzeciętne walory krajobrazowe.

Bieganie dla zdrowiaBieganie zacznij od porządnej rozgrzewki

To, wbrew pozorom, bardzo ważny element treningu. Mięśnie muszą być przygotowane do wysiłku – dlatego, zanim zaczniesz biegać, wykonaj kilka podskoków, skłonów, a także prostych ćwiczeń rozciągających. Dzięki temu unikniesz kontuzji i będziesz mieć więcej energii podczas biegania!

Stwórz motywującą playlistę a bieganie będzie przyjemniejsze

Muzyka może działać jak doping! Przed wyruszeniem na trasę, pobierz na swój telefon lub odtwarzacz energetyzującą muzykę i stwórz listę utworów, która doda Ci sił podczas treningu. Po skończonym bieganiu możesz natomiast posłuchać cichej muzyki relaksacyjnej.

Zadbaj o posiłki przed treningiem

Zanim wyjdziemy biegać, powinniśmy spożyć posiłek, który z jednej strony doda nam energii, a z drugiej – nie sprawi, że będziemy czuli się ociężali. Dobrym pomysłem będzie więc przygotowanie sobie owsianki, przekąszenie banana lub niewielkiej kanapki z razowego pieczywa. Pamiętajmy także o odpowiednim nawodnieniu – nigdy nie powinniśmy zaczynać ćwiczeń, gdy odczuwamy pragnienie!

Dołącz do dyskusji