Stop dla cellulitu – ćwiczenia

Cellulit to zmora dla wielu kobiet. Można jednak sobie z tym problemem poradzić – przeciwdziałać oraz zapobiegać. Trzeba jednak odpowiedniej motywacji, która skłoni nas do zachowywania aktywności fizycznej. Bardzo ważne jest, by ćwiczenia stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Tylko systematyczność sprawi, że uda się zwalczyć cellulit i cieszyć pięknym oraz zadbanym ciałem. Ale jakie ćwiczenia należy wykonywać? Szczególnie sprawdzają się w tej sytuacji ćwiczenia aerobowe – pomagają spalać tłuszcz i pobudzają krążenie. Trzeba też wybierać ćwiczenia, które pozwolą działać częściom ciała, na których pojawił się cellulit.

Ćwiczenia we własnym zakresie

O taką aktywność fizyczną można dbać we własnym zakresie. Odpowiednie ćwiczenia można wykonywać w domu i to bez konieczności posiadania specjalnego sprzętu. Warto wybierać ćwiczenia angażujące uda, pośladki, brzuch czy biodra – czyli miejsca, gdzie cellulit pojawia się najczęściej. Pozwolą nie tylko zwalczać cellulit, ale też spalać tłuszcz, ujędrnić skórę i poprawić jej wygląd.

Jakie ćwiczenia warto wykonywać?

1. Należy jedną nogą wykonać krok do przodu, a następnie wykonać przysiad tak, by między udem, a podudziem utrzymać kąt 90stopni. Po chwili należy wrócić do początkowej pozycji i zmienić nogę.

2. Należy stanąć na podwyższeniu i jedną stopę delikatnie opuścić. Następnie uginamy w stawie biodrowym i kolanowym nogę pozostającą na podwyższeniu, tak by napiąć pośladki. Prostujemy opuszczoną nogę i wracamy do początkowej pozycji.

3. Należy stanąć przy parapecie bokiem i ramiona oprzeć na jego powierzchni. Ćwiczenie polega na przenoszeniu ciężaru na nogę stojącą bliżej parapetu – drugą nogą należy wykonywać wymachy w przód, w tył i do boku. Następnie należy zmienić nogę.

Oczywiście możliwych ćwiczeń jest o wiele więcej – należy je wykonywać seriami, po kilkanaście powtórzeń. Poza tym dobrze sprawdzi się też bieganie, spacerowanie, nordic walking lub jazda na rowerze.

Siłownia, fitness i inne zajęcia

W walce z cellulitem sprawdzą się również bardziej zorganizowane zajęcia. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób, którym trudno jest się zmotywować do ćwiczeń – tutaj płacą i muszą się mobilizować. Dobre efekty daje też współpraca z doświadczonym trenerem. Wybrać można zajęcia an siłowni, zajęcia w klubie fitness, ale także zajęcia taneczne. Takie formy ćwiczeń pozwalają spalać kalorie, pozbywać się tłuszczu, poprawić ukrwienie skóry – a to pomaga zwalczać cellulit. Angażują różne części ciała i różne mięśnie, poprawiają kondycję i pozwalają wyrzeźbić sylwetkę.

Dołącz do dyskusji