Stop dla efektu jo-jo

Rygorystyczne diety pozwalają wielu kobietom osiągnąć wymarzoną wagę i szczupłą sylwetkę. Część z nich musi się jednak zmagać z efektem jo-jo, który sprawia że zrzucone kilogramy szybko wracają. Związane jest to często z powrotem do starych nawyków. Warto zatem zastanowić się co zrobić, by efektu jo-jo uniknąć?

mamzdrowie.pl

mamzdrowie.pl

Niezwykle ważne jest, by cały czas pamiętać o odpowiednich nawykach. W czasie diety często dużo więcej się ćwiczy. To wspomaga spalanie kalorii oraz pomaga pracować nad sylwetką. Po zakończeniu diety nadal należy regularnie ćwiczyć. Aktywność fizyczna pomoże spalać kalorie, ale odpowiada również za przyspieszanie przemiany materii. Cały czas można również dbać o figurę i starać się ją utrzymać w jak najlepszej formie. Taki wysiłek można dopasować do swoich możliwości oraz upodobań, wybierając choćby jazdę na rowerze, bieganie czy pływanie.

m.kobieta.gazeta.pl

m.kobieta.gazeta.pl

Bardzo ważne jest również dbanie o to, by jeść regularnie, w niewielkich odstępach czasowych oraz wtedy, gdy organizm najlepiej działa. Dzień należy zatem zaczynać rano śniadaniem, a kończyć niezbyt późną kolację. To sprawi, że organizm będzie nadążał ze spalaniem kalorii.

garnki-kuchenne.pl

garnki-kuchenne.pl

Efektu jo-jo można również uniknąć zmieniając sposób gotowania. Warto między innymi ograniczyć ilość tłuszczu wykorzystywanego do smażenia. Dobrym rozwiązaniem będzie również gotowanie na parze – i to nie tylko warzyw, ale również mięsa czy ryb. Zdrowsze i bardziej dietetyczne będą również grillowane dania. Zadbanie o tych kilka czynników z pewnością pomoże utrzymać szczupłą sylwetkę.

 

Dołącz do dyskusji