Street workout – jak zacząć treningi?

Street workout inaczej mówiąc „trening uliczny”, który wykorzystuje elementy infrastruktury i zabudowy do wykonywania różnorodnych ćwiczeń charakterze, głównie z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Znany stosunkowo od niedawna, szybko zyskuje nowych zwolenników i coraz szersze grono fanów, nawet jeśli nie samego praktykowania, to oglądania w wykonaniu mistrzów. Bo street workout potrafi być imponujący. Co zrobić, aby zacząć go uprawiać? Od czego zacząć? Oto kilka podpowiedzi.

Najpopularniejszym rodzajem street workout jest parkour, który cechuje wręcz ekstremalne podejście do treningu. Bez wątpienia ten trening podnosi poziom adrenaliny i wymaga nie tylko wysoko rozwiniętych zdolności psycho-fizycznych (wytrzymałości, elastyczności, odporności), ale także pewności siebie i dużej siły fizycznej. Dlatego parkour to nie dyscyplina dla „raczkujących” w street workout.

Jak zacząć treningi street workout?

Ćwiczenia street workout wymagają posiadania podstawowych umiejętności, które pozwolą na wykonywanie najprostszych sekwencji, jak na przykład podciąganie na drążku. Aby nie zrobić sobie krzywdy i nie zniechęcić się „na dzień dobry” trzeba najpierw wzmocnić gorset ciała i największe partie tak, aby „oswoić” je z dźwiganiem ciężaru własnego ciała i jednoczesnego wykonywania mniej lub bardziej skomplikowanych ruchów. Nie ulega wątpliwości, że fundamentalne znaczenie ma wytrzymałość i siła eksplozywna, które zyskasz dzięki regularnym treningom wzmacniającym brzuch, dolny odcinek pleców, mięśnie czworogłowe ud i pośladków, a także poprzez ćwiczenia balistyczne, które wzmacniają mięśnie miednicy i kolan, a ponadto kreujące energię eksplozywną.

Początki treningów street workout

Zanim przystąpisz do treningu w duchu street workout’u musisz wzmocnić swoje mięśnie, a na to potrzebujesz od kilku do kilkunastu tygodni – pamiętaj, że pewnych rzeczy nie da się, a przynajmniej nie powinno, się omijać, bo w ten sposób nie tylko możesz narazić się na kontuzję, ale wręcz spowodować zagrożenie dla swojego życia. Pamiętaj również, że przed każdym rodzajem treningu należy wykonać odpowiednią rozgrzewkę, a podczas ćwiczeń trzeba kontrolować utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

Dołącz do dyskusji