Jak szybko zasnąć w nocy? Sprawdź co pomaga zasnąć

Źle przespana noc może mieć wpływ na cały dzień, sprawiając, że nie będziemy mieć energii do pracy i realizowania swoich pasji. Na szczęście istnieją skuteczne sposoby, które pomagają pozbyć się problemu bezsenności. Dowiedz się, co zrobić żeby szybko zasnąć!

Jak zasnąć, gdy dzień był pełen wrażeń?

Jeśli nasze problemy z zasypianiem są związane z tym, że w ciągu dnia zbyt wiele się działo – na przykład mieliśmy stresujący dzień w biurze – warto przed udaniem się do łóżka zrobić sobie krótką relaksację. W tym celu możesz położyć się na kanapie ze słuchawkami na uszach i posłuchać relaksujących odgłosów natury – wiejącego wiatru, deszczu lub szumu morskich fal.

Książka, co pomaga zasnąć

Kolejnym sposobem na szybsze zasypianie jest poczytanie w łóżku książki – nie powinien to jednak być mrożący krew w żyłach kryminał, a raczej pozycja bardzo, bardzo nudna. Jeśli nie masz pod ręką takiej powieści, możesz nawet czytać encyklopedię lub… starą książkę telefoniczną. Ważne, by książka była wydana na papierze – ebooki bardziej angażują nasze zmysły, przez co mogą wręcz utrudniać zapadnięcie w sen.

Jak szybko zasnąć? Nie myśleć o zasypianiu!

Kiedy skupiamy się na tym, że mimo upływającego czasu wciąż jeszcze nie śpimy, pogarszamy swoją sytuację – stres nie jest przecież sprzymierzeńcem odpływania w objęcia Morfeusza… Zamiast co chwilę nerwowo zerkać na zegarek, skup się na wizualizowaniu przyjemnych rzeczy – na przykład leśnej polany, spotkania z kimś, kogo lubisz lub spaceru wśród ukwieconych pól.

Ziołowe napary jako oręż w walce z bezsennością

Czasami dobrze jest nieco “wspomóc” zasypianie za pomocą ziołowych herbat, które posiadają właściwości relaksujące, odprężające i uspokajające. Osobom, które mają trudności z zasypianiem, pomoże zielona herbata. estragon, marakuja, waleriana oraz, oczywiście, bardzo popularna melisa. Jeżeli będziesz pić ziołowe napary regularnie, możesz na stałe poprawić jakość swojego snu oraz zmniejszyć odczuwany stres.

Dołącz do dyskusji