Top 4 ćwiczeń na płaski brzuch

Aby móc pochwalić się płaskim brzuchem, trzeba poświęcić trochę czasu na ćwiczenia. Ważny jest dobór odpowiednich ćwiczeń, a także ich właściwy sposób wykonywania. Jakie ćwiczenia sprawdzą się najlepiej?

1. Ćwiczenia mięśni brzucha w leżeniu tyłem. Należy położyć się na plecach, ręce założyć za głowę, a nogi zgiąć w kolanach pod kątem 90o i unieść je do góry. W takiej pozycji wykonujemy ćwiczenia polegające na przyciąganiu głowy i górnej części tułowia do kolan. To pozwala napinać mięśnie brzucha. Ćwiczenie należy powtarzać seriami po kilkanaście przyciągnięć.

2. Spinanie mięśni brzucha w leżeniu tyłem. Należy położyć się na plecach, a ręce założyć na głowę tak, by łokcie dotykały podłoża. Nogi należy ugiąć w kolanach nie odrywając stóp od podłoża. W takiej pozycji wykonuje się ćwiczenie, które polega na unoszeniu górnej części pleców – barków i łopatek, i spinaniu mięśni brzucha.

3. Skręty tułowia w leżeniu na plecach. Należy położyć się na plecach, ręce założyć za głowę, a nogi ugiąć w kolanach i podnieść je do góry (między kolanami można również trzymać piłkę). Ćwiczenie polega na unoszeniu górnej części pleców i wykonywaniu skrętów – kierując prawy łokieć do lewego kolana i odwrotnie.

4. Opuszczanie wyprostowanych nóg. Należy położyć się na plecach, a ramiona skrzyżować za głową. Obie nogi należy wyprostowane podnosić do góry – pomiędzy stopami można trzymać piłkę, jednocześnie podnosząc górną część pleców. Następnie należy delikatnie pochylać nogi w kierunku podłogi – napinając przy tym mięśnie brzucha.

Dołącz do dyskusji