Top 7 ćwiczeń na smukłe nogi

Każda kobieta marzy o tym, by móc się pochwalić zgrabnymi i smukłymi nogami. A myślimy o tym więcej wraz ze zbliżającym się latem. Co zatem zrobić, by chętniej sięgać po krótkie spodenki i spódniczki? Koniecznie warto poświecić czas na ćwiczenia, które pomogą wyszczuplić nogi. Oto lista najlepszych ćwiczeń na smukłe i zgrabne nogi.

  1. Przysiady. Przysiady to jedno z najprostszych ćwiczeń, na które może sobie pozwolić każda pani. Można je wykonywać wszędzie, o każdej porze i bez zbędnego wyposażenia. Jednocześnie pomogą one osiągnąć oczekiwane efekty. Przysiady wcale nie muszą być monotonne, gdyż istnieje ogromna liczba odmian tego właśnie tradycyjnego ćwiczenia. Można zatem wykonywać typowe, proste przysiady. Mamy przysiady tylne, cięte, sumo, przysiady z podskokiem czy przysiady bułgarskie – najważniejsze, by wykonywać je w odpowiedni sposób. Pomagają wysmuklić nogi, umięśnić je, ale też skutecznie pomagają popracować nad równowagą.

    Pamiętajmy o jego prawidłowym wykonaniu!
     

    https://youtu.be/2-OmXZqf32g

     

  2. Ćwiczenia z piłką. Idealnym sposobem na wysmuklenie nóg są wszelkie ćwiczenia z piłką. Pomagają kształtować nogi, wzmacniać mięśnie pośladków, ud, a także wzmacniają kręgosłup. Ilość ćwiczeń, które można wykonywać z piłką też jest spora. Wspierając się o piłkę można wykonywać wznosy nóg, wykopy nóg, opuszczanie i wznosy bioder w oparciu o piłkę lub leżąc.

    Przykład takiego ćwiczenia? Proszę bardzo 😉
     


     

  3. Ćwiczenia na schodach. Trening na schodach przynosi bardzo pozytywne efekty. Pomaga spalać tkankę tłuszczową, poprawia siłę i muskulaturę nóg, a także kondycję i wydolność organizmu. Intensywność treningu i rodzaj ćwiczeń można oczywiście dostosować do swoich możliwości i potrzeb. Może to być trening interwałowy, trening siłowy czy każdy inny. Może opierać się na bieganiu, ale też wykonywaniu różnych ćwiczeń, np. podskoków czy wykroków.
  4. Wykrok w przód. Bardzo ważne jest odpowiednie wykonywanie tego ćwiczenia. Jedną nogą robi się krok do przodu, kolano musi być ugięte pod kątem 90 stopni, tyle prawie dotyka ziemi. Warto je robić seriami po kilkanaście powtórzeń na nogę. Działa ono pozytywnie na nogi, ale też brzuch. Pozwala nogi wyszczuplić oraz umięśnić. Ćwiczenie to można wykonywać na kilka sposobów, np. ze sztangą, piłką lekarską czy sztangielkami.

     

     

  5. Półnożyce. Idealne ćwiczenia na smukłe uda. Pozwalają ujędrnić tą część ciała, ale też wzmocnić wewnętrzne i zewnętrzne partie ud. Leżąc na boku, przeciwną nogę należy powolnym ruchem unosić i opuszczać. Ważne jest, by robić to ćwiczenie seriami, co najmniej po 20 powtórzeń w 2-3 seriach. Wtedy widać będzie najlepsze efekty.
  6. Wspięcia – najlepsze ćwiczenie na smukłe łydki. Stojąc obok krzesła wystarczy wspinać się wysoko na palce – można to robić jednocześnie obiema nogami lub na przemian. Warto powtarzać około 20 wspięć w 3 seriach. Takie ćwiczenie wykonywane kilka razy w tygodniu na pewno przyniesie oczekiwane efekty. Do wysmuklania łydek świetnie nadaje się też skakanka.
  7. Ćwiczenia rozciągające. Pomogą wyszczuplić łydki. Stając w rozkroku należy jedną nogę wyprostowaną wysunąć do przodu, oprzeć na pięcie i sięgać do niej dłońmi. Warto wykonać po kilka ćwiczeń na każdą nogę.

Dołącz do dyskusji