Wypadające włosy – jaką dietę zachować?

W czasie jesieni i zimy szczególnie odczuwamy problem wypadających włosów. Często są osłabione przez zimny wiatr, mróz, ale również noszenie czapki. Poza tym włosy stają się słabe na skutek stresu, niewłaściwej pielęgnacji, choroby, ale także nieodpowiedniej diety. Warto zatem zastanowić się, jak zapobiec temu problemowi. Dobrze jest zastosować dietę bogatą w składniki ważne dla stanu naszych włosów. Co należy w niej uwzględnić?

pantene.fr

pantene.fr

Witamina A

Jest to witamina, która pobudza włosy do wzrostu, sprawia że są mocne, zdrowe, nie łamią się i nie rozdwajają. Poza tym wzmacnia lipidy produkowane przez gruczoły łojowe, dzięki czemu włosy są nawilżone i chronione przed atmosferycznymi czynnikami.

Witaminę A można znaleźć w : brokułach, dyni, kapuście, marchewce, natce pietruszki, pomidorach, szpinaku, pomarańczach, wątróbce i mlecznych produktach.

Witamina C

Wpływa ona na lepsze krążenie krwi w skórze głowy, co pobudza włosy do wzrostu. Poza tym zapobiega działaniu wolnych rodników, które niszczą włosy. Witamina C odpowiada za stan cebulek włosa, a dokładnie za ich strukturę, gdyż wpływa na budulec włosa – białka keratynowe.

Witaminę C można znaleźć w : cytrusach, papryce, natce pietruszki, szpinaku, kiszonej kapuście, czarnej porzeczce.

portal.abczdrowie.pl

portal.abczdrowie.pl

Witamina E

Pobudza proces podziału komórek, które budują włosy, dzięki czemu przyspiesza się ich wzrost. Jest to przeciwutleniacz, który chroni wydzielinę gruczołów łojowych, zapewniając włosom niezbędne nawilżenie.

Witaminę E można znaleźć w : nasionach słonecznika, dyni, orzechach, jajach, zielonych warzywach i pełnoziarnistym pieczywie.

Witaminy z grupy B

Witaminy B1, B2 i B6 wspomagają produkcję aminokwasów, które są budulcem włosa i wspomagają procesy związane ze wzrostem włosów.

Witamina B5 wspomaga produkcję keratyny, czyli jednego z budulców włosów. Odpowiada za codzienny wzrost włosów, ich sprężystość oraz utrzymanie wilgotności(co zapobiega kruszeniu się i łamaniu włosów).

Witaminy z grupy B można znaleźć w : botwince, burakach, szpinaku, marchewce, pietruszce, cytrynie, ziemniakach, gruszkach, fasoli, kapuście, kalafiorze, pomarańczach i rybach.

andersia.blogspot.com

andersia.blogspot.com

Mikroelementy

Bardzo duże znaczenie mają też cynk, żelazo i miedź.

Cynk zapobiega wypadaniu włosów i zgrubieniom naskórka. Żelazo zapobiega łysieniu. Natomiast miedź wzmacnia strukturę włosa, sprawia że są silne i zapobiega ich odbarwianiu.

Można je znaleźć w:

-cynk – nasiona dyni, kiełki pszenicy, wołowina, orzeszki ziemne;

-żelazo – kakao, soja, kasza jaglana, zielone warzywa, wołowina;

-miedź – kakao, pestki dyni, nasiona słonecznika, natka pietruszki, kasza gryczana,. Chleb razowy, orzechy włoskie i laskowe.

Dołącz do dyskusji