Zdrowa dieta odchudzająca – zasady, których nie znasz

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz, czy możesz osiągnąć swój cel w skuteczny, a zarazem bezpieczny sposób? Zastawiasz się, czy istnieje jakakolwiek naprawdę zdrowa dieta odchudzająca na płaski brzuch? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – tak, istnieje! Poznaj najważniejsze zasady i przekonaj się, dlaczego wszystkie dotychczasowe „cud” diety odchudzające były bezskuteczne.

1. Zero głodówek

Szybkie odchudzanie to dla wielu osób synonim głodówki. Ale pamiętaj, że tutaj powiedzenie „cel uświęca środki” nie znajduje potwierdzenia. Spadek masy ciała, który jest rezultatem głodzenia się to tyle samo efekt spalania tkanki tłuszczowej, co w prawie równym stopniu efekt odwodnienia organizmu. A poza tym głodówka spowalnia metabolizm i podnosi ryzyko efektu jo-jo.

2. Postaw na regularność w diecie odchudzającej

Zdrowe odchudzanie zakłada pięć posiłków dziennie, czyli trzy główne i dwa mniejsze pomiędzy nimi. Poza tym nie ma podjadania między posiłkami, a przerwy między planowymi powinny wynosić około trzech godzin każda. Poza tym zadbaj, aby posiłki zjadać o tych samych godzinach każdego dnia. Twój organizm lubi regularny tryb życia, dlatego wystarczy kilka dni regularnego odżywiania, a ten będzie już „wiedzieć”, kiedy ma być gotów do akcji „trawienie”, co też przyspieszy metabolizm.

3. Dobra dieta odchudzająca

Niezależnie od tego, z jakiej diety odchudzającej zamierzasz skorzystać, najpierw sprawdź ją dokładnie pod kątem jej wartościowości i zbilansowania. Dieta musi zaspokajać Twoje indywidualne zapotrzebowanie na składniki odżywcze, witaminy, minerały, a ponadto powinna być prosta w zachowaniu. Co to oznacza? Dieta nie może kojarzyć Ci się z trudnościami i niepotrzebnymi poświęceniami. Dania powinny być proste i wygodne w przygotowaniu, a produkty spożywcze ogólnie dostępne.

3. Wspomóż się aktywnością fizyczną

Wystarczy już tylko jedna godzina aktywności fizycznej co drugi dzień, aby spalić zbędne kalorie, wyregulować metabolizm i poprawić swój nastrój (dzięki endorfinom). Dzięki temu Twoja dieta odchudzająca będzie skuteczniejsza.

4. Bądź dobrej myśli

Jeśli nie widzisz satysfakcjonujących efektów, to nie znaczy jeszcze, że ich nie ma! Pamiętaj, że według Światowej Organizacji Zdrowia bezpieczne tempo odchudzania przewiduje na utratę wagi na poziomie około 0,5-1 kg w tygodniu. Zachowanie właściwego tempa odchudzania pomoże Ci uniknąć efektu jo-jo i problemów ze stanem skóry.

Jeśli potrzebujesz pomocy, warto skonsultować to z specjalistą – radzi dietetyk z Łodzi

Dołącz do dyskusji